بازدید 13429
ششمین پیروزی پیاپی هموطنان برانکو در ضربات پنالتی جام‌جهانی!

جام‌جهانی قطر | سامبا عزا شد؛ کروات با پنالتی برزیل را هم کشت! / نیمار برای حذف مودریچ و لیواکوویچ کافی نبود

شانس اول قهرمانی جام‌جهانی قطر، حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید و در دام کرواسی و دروازه‌بان پنالتی‌گیرش اسیر شد. کرواسی برای ششمین بار پیاپی، بازی‌های حذفی جام جهانی را به پنالتی کشاند و باز هم پیروز شد. درخشش مودریچ، گل زیبا و برزیلی نیمار را هم بی‌اثر کرد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ 09 December 2022

کرواسی تاکتیک از پیش تعیین شده خود را روی برزیل هم با موفقیت آزمایش کرد و بار دیگر به نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسید. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ داشتن دروازه‌بانی مثل لیواکوویچ و مغز متفکر و خستگی‌ناپذیری مثل مودریچ برای بزرگ‌ترین قدرت‌های فوتبال جهان کافی است و شاگردان دالیچ با تاکتیک کشاندن بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی، کلک شانس اول قهرمانی را کندند.

جام‌جهانی قطر| کروات با پنالتی برزیل راهم کشت! / نیمار برای حذف مودریچ و لیواکوویچ کافی نبود

تیم ملی برزیل شانس اول قهرمانی جام‌جهانی قطر، از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (جمعه - به وقت ایران) در نخستین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه مقابل کرواسی صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۵ بر ۳ (برتری ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی) باخت و حذف شد.

شانس اول قهرمانی جام‌جهانی قطر، حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید و در دام کرواسی و دروازه‌بان پنالتی‌گیرش اسیر شد. کرواسی برای ششمین بار پیاپی بازی‌های حذفی جام جهانی را به پنالتی کشاند و باز هم پیروز شد. درخشش مودریچ، گل زیبا و برزیلی نیمار را هم بی‌اثر کرد.

برزیلی‌ها در نود دقیقه این مسابقه طبق انتظار، فرصت‌های گلزنی فراوانی به وجود آوردند، اما خط دفاعی مستحکم کرواسی و درخشش دومینیک لیواکوویچ در دروازه کروات‌ها مانع گلزنی برزیل شد تا بازی در وقت معمول با تساوی صفر- صفر پایان یابد.

سرانجام در دقایق تلف شده از وقت اضافه اول، قفل دروازه نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ شکست و نیمار با گلزنی در دقیقه ۱+۱۰۵، برزیل را در این مسابقه پیش انداخت. تلاش کرواسی برای جبران گل خورده در دقیقه ۱۱۷ نتیجه داد و برونو پتکوویچ در دقیقه ۱۱۷ گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی به ضربات پنالتی برسد. این گل تنها ضربه بازیکنان کرواسی در چارچوب دروازه برزیل ظرف ۱۲۰ دقیقه بود.

 

جام‌جهانی قطر| کروات با پنالتی برزیل راهم کشت! / نیمار برای حذف مودریچ و لیواکوویچ کافی نبود

در ضیافت پنالتی‌ها نیکولا ولاشیچ، لوورو مایر، لوکا مودریچ و میسلاو اورشیچ دروازه برزیل را گشودند و آلیسون بکر نتوانست هیچ‌یک از پنالتی‌های کرواسی را مهار کند. کاسمیرو و پدرو نیز پنالتی‌های سلسائو را تبدیل به گل کردند، اما رودریگو و مارکینیوش پنالتی‌های خود را از دست دادند تا کرواسی ضربات پنالتی را با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود به پایان برسانند.

مایکل اولیور داور این مسابقه، مارسلو بروزوویچ و برونو پتکوویچ از کرواسی و دانیلو، کاسمیرو، مارکینیوش از برزیل را با کارت زرد جریمه کرد.

برزیل از جام جهانی ۲۰۰۲ در مراحل حذفی جام جهانی نتوانسته از پس تیم‌های اروپایی بربیاید و نمایندگان قاره سبز در این ۲۰ سال، سلسائو را از صعود به فینال جام جهانی بازداشته است. بسیاری از فوتبال‌دوستان تمایل داشتند یک بازی سوپرکلاسیکو (تقابل برزیل - آرژانتین) را در مرحله نیمه‌نهایی این دوره از مسابقات ببینند که حذف برزیل، این مسابقه را لغو کرد.

 

جام‌جهانی قطر| کروات با پنالتی برزیل راهم کشت! / نیمار برای حذف مودریچ و لیواکوویچ کافی نبود

 

برزیل پس از پیروزی برابر کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی، برابر کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد تا مانند پنج دوره گذشته، باز هم توسط یک اروپایی در مرحله حذفی جام جهانی، حذف شود. برزیل پس از پیروزی برابر آلمان و قهرمانی در جام جهانی در سال ۲۰۰۲، در جام جهانی ۲۰۰۶ برابر فرانسه، در جام جهانی ۲۰۱۰ برابر هلند، در جام جهانی ۲۰۱۴ برابر آلمان و هلند و در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر بلژیک شکست خورده و هیچ تیم اروپایی را در مرحله حذفی شکست نداده است.

در آماری دیگر، برزیل نخستین تیمی است که در تاریخ جام جهانی، در وقت اضافه ۱-۰ پیش می‌افتد و سرانجام حذف می‌شود.

 

جام‌جهانی قطر| سامبا عزا شد؛ کروات با پنالتی برزیل راهم کشت! / نیمار برای حذف مودریچ و لیواکوویچ کافی نبود

نیمار که با سودای پایان دادن به ناکامی بیست ساله کشورش در جام جهانی به قطر آمده بود، در دقیقه ۱۰۵ وقت اضافه، یک تنه توپ را در میانه میدان از مارکینیوش گرفت و با دو حرکت متوالی یک و دو با هم‌تیمی‌ها، دفاع چندلایه کرواسی را سوراخ کرد و با دریبل لیواکوویچ طاق دروازه کرواسی را از داخل شش قدم فرو ریخت.

این یکی از برزیلی‌ترین گل‌های تاریخ جام‌جهانی بود؛ اما کرواسی با یک ضدحمله سریع در نیمه دوم وقت اضافه، کابوس زردها را با یک شوت از پشت محوطه و خوش شانسی تغییر مسیر با برخورد به مارکینیوش، رقم زد.

 

 کرواسی عاشق بازی وقت اضافه در مرحله حذفی جام جهانی فوتبال است و با این سلاح برزیل را هم به زیر کشید 

یک هشتم نهایی ۲۰۱۸ مقابل دانمارک: برد در ضربات پنالتی
یک چهارم نهایی ۲۰۱۸ مقابل روسیه: برد در ضربات پنالتی
نیمه نهایی ۲۰۱۸ مقابل انگلیس: برد در وقت‌های اضافه
یک هشتم نهایی ۲۰۲۲ مقابل ژاپن: برد در ضربات پنالتی
یک چهارم نهایی ۲۰۲۲ مقابل برزیل: برد در ضربات پنالتی 

کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۲ آذر در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مصاف برنده دیدار تیم‌های آرژانتین و هلند می‌رود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
من پیشنهاد میکنم در ادامه حمایت مادی و معنوی از بازیکنان تیم ملی فوتبال و تقدیر از عملکرد خیره کننده تیم دذ جام جهانی که منجر به اهدای حواله خودروی لوکس به انها شد بخاطر پیروزی تیم کرواسی از انجایی که سرمربی قبلی اهل کرواسی بوده به کیروش و بازیکنان تیم ملی یکی یک دستگاه دیگه خودروی لوکس اهدا بشه !
با این شکل بازی، کرواتها فقط جذابیت جام جهانی رو کم می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
وای برزیل کشته شد
ضــــــــــــد فوتــــــــــــبال کرواسی

اه اه جام جهانی بدون برزیل فایده نداره
وقتی نتونن به این تیم بسیار معمولی کرواسی گل نزنند حقشان باخت است
حال بهم زن ترین تیم تاریخ حدفی جام جهانی تعلق میگیره به کرواسی!!!
واقعا کیف کردم.کرواسی لایق بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
عمو جان تو فازت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلاً فوتبال حالیت هست که میای اینجا نظر میدی؟؟؟؟؟؟
وقتی هنوز فرق فوتبال و ضد فوتبال رو نمی دونی بهتره ........ زبان در کام گیری
اخخخخ برزیل
این هم شد فوتبال؟115 دقیقه دفاع کنی و برزیل این همه فرصت از دست بده و یک گل زیبا بزنه بعد در یک ضد حمله و بعد پنالتی برنده بشی. این نوع فوتبال اعصاب خورد کنه.حیف شد برزیل
حالا سامبا بیان . جلوی کره ای ها هر گلی می زدن می رقصیدن ..
فیفا باید یک سری تغییرات در قوانین فوتبال بوجود بیاره که جلوی بازی تدافعی و بگیره و تیمهایی که فوتبال زیبا انجام میدن کمک بشه.
فوتبال بیش از حد دفاعی و شانسی شده. اینجوری طرفداراش رو از دست میده.
واقعا ما چیزی از تیم های دیگه کم نداریم باید نگاهمون به جای غرب به داخل باشه و با مربی ایرانی اسلامی کار هارو جلو ببریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست